نمایشگاه های بین المللی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۶/۶ | 
دلایل اهمیت نمایشگاه ­های تجاری برای برگزارکنندگان

دلایل اهمیتِ نمایشگاه های تجاری با عنوان  The Value of Trade Shows(ارزش نمایشگاه های تجاری) به شرح زیر می­باشد :
  • 88% از برگزارکنندگان نمایشگاه ها بدنبال افزایش آگاهی هستند.

تقریباً 9 تا از 10 هولدینگ های برگزار کننده نمایشگاه ­ها معتقد هستند دلیل اصلی برگزاری نمایشگاه های تجاری، افزایش آگاهی دربارۀ شرکت ها و نام های تجاری است. آنها نام تجاری خود را ایجاد می کنند، آگاهی از محصولات را افزایش می دهند، و میزان شناختِ این نام تجاری را ارتقا می دهند. افزایش آگاهی برای شرکت های نوپا، برگزارکنندگان تازه کار، و یا شرکت­هایی که به تازگی وارد بازار کسب و کار شده­اند، دارای اهمیت بیشتری است.

  • 72%از برگزارکنندگان بدنبال پیشی­ گرفتن از رقبا هستند.

72% از برگزارکنندگان معتقدند هدف اصلی آنها پیشگام بودن در میزانِ جذب خریداران و چشم اندازهای جدید است. نمایشگاه ­های تجاری، مهم­ترین روش برای در صدر قرار داشتن کسب و کارها و محصولات شرکت­های مختلف می­باشد. برگزارکنندگان تعداد زیادی از مشتریان و خریداران که دارای قدرت خرید هستند را در نمایشگاه های تجاری گرد هم می­آورند و می­توانند این خریداران و مشتریان را در مرحلۀ اول جذب و بعد آنها را بدنبال خود بکشانند.

  • 70% از برگزارکنندگان، نمایشگاه های تجاری را با هدفِ ایجاد مشارکت برگزار می نمایند.

70% از برگزارکنندگان معتقدند هدف اصلی آنها از برگزاری نمایشگاه ­های تجاری، ایجاد و تقویت مشارکت و روابط با دیگران است. این موضوع نشان می­دهد که نمایشگاه­ های تجاری فراتر از دسترسی به مشتریان و چشم انداز حائز اهمیت است. نمایشگاه های تجاری مکانی برای گردهمآیی صنایع مختلف است و اغلب علاوه بر ارتباط با خریداران و فروشندگان، بهترین زمان برای ایجاد روابط و مشارکت می­باشد..

  • 65% از برگزارکنندگان، نمایشگاه ­های تجاری را برای ملاقات با مشتریان فعلی خود برگزار می نمایند.

ملاقات با مشتریان فعلی بصورت رو در رو تا حد زیادی دارای اهمیت است. 65% از برگزارکنندگان معتقدند هدف آنها ملاقات با مشتریان است. برقراری ارتباط با مشتریان مادامی که در محل­ کار خود هستند به سختی امکانپذیر بوده و نمایشگاه­ های تجاری فرصت مناسبی برای این امر می­باشند. در نمایشگاه های تجاری، شرکت­ها می­توانند محصولات جدید خود را ارائه دهند، مشتریان دیگر را ملاقات، و تمامی امور را رسیدگی و بتوانند روابط مستحکمی ایجاد نمایند.

  • 58%  از برگزارکنندگان، نمایشگاه های تجاری را برای ایجاد شبکۀ ارتباطی با همکاران و فروشندگان برگزار می کنند.

علاوه بر شرکا و مشتریان، شرکت­ها نیز مایلند همکاران و فروشندگان را ملاقات نمایند. به همین دلیل 58% از آنها معتقدند که یکی از اصلی­ترین دلایل برای برگزاری نمایشگاه ­های تجاری ایجاد شبکه ارتباطی است. این نمایشگاه ­ها زمان مناسبی برای کشفِ ابعاد مختلف صنعت مورد نظر، مسائل اساسی، محصولات جدید، عملکرد شرکت­ ها و غیره می­باشد. علاوه بر این، نمایشگاه­ های تجاری فرصتی را برای ایجاد و تقویت شبکۀ ارتباطی خلق می­کنند که این امر ممکن است منجر به آغاز فروش بالقوه، پیشی ­گرفتن از رقبا، و یافتن فضاهایی برای کارهای آینده شود.

  • 54%  از برگزارکنندگان، نمایشگاه های تجاری را با هدف رقابت برگزار می کنند.

بیش از نیمی از برگزارکنندگان هدف اصلی آنها رقابت است. این شرکت­ها مایلند روابط فعلی خود با مشتریان را حفظ نمایند و برای چالش­های جدیدی که پیش روی مشتریان است، راه حل­های مناسبی ارائه دهند. آنها این موضوع را درک کرده­اند که اگر بخواهند در نمایشگاه­های تجاری به رقابت بپردازند، باید مشتریان نیز در آنجا حضور داشته باشند. اگرچه این دلیلی تدافعی برای برگزاری نمایشگاه های تجاری است. زمانیکه شرکت­ها ارزیابی دقیقی از نتایج نمایشگاه داشته باشند، می­توانند مشخصات هر شرکت­کننده در نمایشگاه را با مشخصاتِ مشتریان ایده آل مقایسه کنند. و اگر رقابت در خودِ نمایشگاه ها شکل بگیرد، آنها کمتر نگرانِ رقبا هستند و بیشتر به ROI (بازگشتِ سرمایه گذاری) هر نمایشگاه و تطابق با نیاز مشتریان توجه می­کنند.

  • 52%  از برگزارکنندگان، نمایشگاه های تجاری را بمنظور حمایت از صنعت یا انجمنِ مربوطه برگزار می­کنند.

52% از برگزارکنندگان معتقدند هدف آنها از برگزاری نمایشگاه­های تجاری حمایت از صنعت یا انجمن است. حدود نیمی از نمایشگاه­ های تجاری توسط انجمن­ ها تصاحب شده و درآمدهای حاصل به بودجه­های این انجمن ها افزوده می­شود. با برگزاری نمایشگاه، آنها به انجمن ­های خود کمک می­کنند تا آموزش و شبکۀ ارتباطی با اعضای خود را تقویت کنند و هزینه هایی را صرف حمایت و طرفداری از انجمن­ ها کنند.

  • 52% از برگزارکنندگان، نمایشگاه های تجاری را بعلت ملاقات با تعداد زیادی از خریداران برگزار می کنند.

 52% از برگزارکنندگان معتقدند هدف آنها دیدار با تعداد زیادی از خریداران بصورت همزمان است. به این موضوع بیاندیشید. هزاران شرکت کنندۀ نمایشگاه­ های تجاری هزینه­ هایی را صرف شرکت که در این نمایشگاه ­ها از غرفه های مختلف بازدید نمایند. یک شرکت ممکن است ماه ها طول بکشد تا این میزان از خریدار را ملاقات کنند در حالیکه در این نمایشگاه ها، تعداد زیادی از خریداران را بصورت همزمان می بینند.

حدود 50% از برگزارکنندگان با این 8 دلیل موافقند.
در حدود 50% از برگزارکنندگان با 8 دلیل فوق نظر یکسانی دارند که بیانگر آن است چرا نمایشگاه های تجاری تا این حد حائز اهمیت هستند. این نمایشگاه ها تنها یک هدف را دنبال نمی کنند بلکه اهداف زیادی را که مورد نظر بازاریابان بوده است شامل میشود.
بعنوان یک برگزارکننده، این 8 دلیل می تواند به شما ایده های جدیدی در رابطه با چگونگی درکِ ارزش بالقوۀ نمایشگاه های تجاری دهد، و ارزش این نمایشگاه­ ها را بهتر و دقیق­ تر توصیف نماید.

 
13 آمار مهم در زمینۀ ارزش و اهمیتِ نمایشگاه های تجاری

  • نمایشگاه­های B2B، حدود 2/39% از بودجۀ بازاریابی این صنعت در سال 2011 را به خود اختصاص داده که بیشتر از هر مسیرِ دیگرِ بازاریابی بوده است. این میزان طی چند سال اخیر تقریباً ثابت مانده که نشان دهندۀ انعطاف پذیری نمایشگاه های تجاری است. 
  • 81% از شرکت­ کنندگان در نمایشگاه تجاری دارای قدرت خرید هستند.  حدوداً 4 نفر از 5 نفری که در راهروها قدم می­زنند، مشتریان بالقوۀ نمایشگاه هستند. 
  • 78% از شرکت کنندگان نمایشگاه­های تجاری بیش از 600 کیلومتر را طی می­کنند تا در نمایشگاه­ها شرکت کنند که به معنی بدست آوردن مخاطب ملی در بسیاری از نمایشگاه­ها می­باشد، در واقع بدین معنا است که با برگزاری یک نمایشگاه در یک کلان شهر، بازار کل کشور می­تواند هدف ما باشد. 
  • 99% از بازاریابان معتقدند ارزشِ منحصر بفردِ نمایشگاه­های تجاری را درک کرده­اند و متوجه تفاوت آن با دیگر رسانه های بازاریابی شده­اند. سه جنبۀ بسیار مهم نمایشگاه­های تجاری شامل:
  • 60% از برگزارکنندگان نمایشگاه ها  برای رویارویی با مشتریان بالقوه و بالفعل بطور همزمان ارزش زیادی قائلند.
  • 51% از برگزارکنندگان نمایشگاه­ها برای جلسات رو در رو با مشتریان بالقوه و بالفعل، ارزش زیادی قائلند. 
  •  47% برای بازدید از افراد مختلف مانند مشتریان، تامین کنندگان، فروشندگان، و غیره بصورت رو در رو ارزش زیادی قائل هستند. 
  • 3 هدف برتر برای برگزارکنندگان نمایشگاه­ها عبارتند از آگاهی از نام تجاری، مدیریت تولید، و ایجاد روابط. 
  • بازدیدکنندگان بطور متوسط 3 تا 8 ساعت در نمایشگاه­های تجاری صرف می­کنند.این میزان، فرصت مناسبی برای ارتباط با مخاطبینِ هدف شما می­باشد. 
  • 37% از برگزارکنندگان نمایشگاه­ها معتقدند “ساخت و گسترشِ آگاهی از نام تجاری (brand awareness) اصلی­ترین اولویتِ بازاریابی برای نمایشگاه­های تجاری است. دو هدف بعدی که 63% باقیمانده را تشکیل می دهند: “تبلیغات و راه­اندازی محصول جدید” و “افزایش آگاهی از نام تجاری” هستند. 
  • 3 هدفِ مربوط به فروش در نمایشگاه­های تجاری مربوط به ایجاد و مدیریت روابط هستند.فراتر از این موارد، برگزارکنندگان نمایشگاه ­ها مایلند با مشتریانِ فعلی، مشتریان اصلی، و مشتریان بالقوۀ خود دیدار کنند. 
  • 67% از تمامی شرکت ­کنندگان را، جمعیت مشتریان بالقوه برای شرکت­ های برگزارکنندۀ نمایشگاه­ های تجاری تشکیل می­دهد. این به معنی این است که نمایشگاه­ های تجاری در زمینۀ  ایجاد اهداف تجاری جدید برای شما می­توانند بسیار غنی باشند. 
  • 45% از شرکت­ کنندگان هر سال تنها از یک نمایشگاه تجاری بازدید می­کنند. بنابراین وقتی شما در یک نمایشگاه تجاری حضور پیدا می­کنید، با مشتریان بالقوه جدیدی روبرو می ­شوید که ممکن است دیگر در دسترس شما نباشند.
  • اولین دلیل برای شرکت (و نه برگزاری) نمایشگاه تجاری، بازدید از محصولاتِ جدید است. 92% از شرکت­کنندگان نمایشگاه­های تجاری معتقدند آنها برای بازدید از محصولات در این نمایشگاه­ها شرکت می­کنند. این موضوع برای 25 سال، اصلی­ترین دلیل برای شرکت در این نمایشگاه بوده است. بنابراین نمایشگاه های تجاری مکان های مناسبی برای معرفی ویژگی­های محصولات جدید هستند.  
  • 46% از شرکت­ کنندگان نمایشگاه ­های تجاری شامل مدیران ارشد و مدیران اجرایی هستند. یعنی بسیاری از افراد در این نمایشگاه ها، مدیران بلند مرتبۀ شرکت ها بوده و مطمئنا از قدرت تصمیم گیری برای شرکت­های خود برخوردارند.
  • 84% از برگزارکنندگان نمایشگاه ­ها معتقدند “کیفیت بالایِ شرکت­ کنندگان” مهمترین عامل برای تصمیم­ گیری جهت افزایش و یا تقویتِ اندازۀ نمایشگاه ­ها می­باشد. علاوه بر این، 54% معتقدند “سرمایه گذاری” عامل مهمی برای تصمیم­ گیری به منظور افزایش و یا تقویتِ اندازۀ نمایشگاه­ها و 46% دیگر نیز معتقدند “عملکردِ مثبت گذشته” عامل مهمی بوده است.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 287 بار   |   دفعات چاپ: 35 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر